Professionele bachelor en werkzoekend? Bezoek Z-Staffing tijdens het PXL-jobevent op 13 februari !

AfbeeldingjobeventPXL

Op donderdag 13 februari organiseert de Hogeschool PXL, in samenwerking met Voka-Kamer van Koophandel Limburg, hun jaarlijks jobevent voor studenten en werkzoekenden met een professioneel bachelordiploma. Z-Staffing is één van de 80 aanwezige standhouders dus we nodigen iedereen uit om een kijkje te komen nemen. In onze beursstand kun je je competenties komen spiegelen, vertellen we je meer over onze openstaande vacatures én maak je bovendien kans op een leuke verrassing. Kom dus zeker langs tussen 13u en 16u30 in het PXL-Congresscentrum, Elfde-Liniestraat 24 in Hasselt! Onze collega’s verwelkomen je graag.

Meer info vind je op http://www.pxl.be/jobevent. Inschrijven voor deze beurs is niet nodig, enkel als je met grote groepen komt.

We geven je hier nog 7 tips ter voorbereiding van je beursbezoek:

1. Maak je huiswerk
Vlooi op voorhand uit welke bedrijven aanwezig zullen zijn op een jobbeurs. Dat doe je best via de website van de desbetreffende bedrijven of via Google. Uiteraard moet je niet op de hoogte zijn van elk detail van ieder bedrijf op de jobbeurs maar toch probeer je best wat te ontdekken over bijvoorbeeld de bedrijfscultuur om maar wat te zeggen. Jouw rondje opzoekingswerk laat je gelijk ook toe om in te schatten welke bedrijven het best passen bij je persoonlijke aspiraties. Het geeft je echter ook een streepje voor op de rest van de beursgangers wanneer je context gerichte vragen kan stellen aan potentiële werkgevers.

2. Update je (online) CV
Zonder CV toekomen op een jobbeurs is als een autorace willen winnen zonder racewagen. Je CV is immers je ultieme wapen op zoek naar je droomjob. Zorg dus dat je cv (zowel offline als online) up to date is en druk het vervolgens af in voldoende exemplaren. Bij bedrijven met een digitale filosofie kan je een naamkaartje achterlaten met daarop het webadres van je online cv. Creativiteit is de boodschap om het verschil te maken op een jobbeurs.

3. Open je professionele wereld
Het is makkelijk voor de grote namen te gaan. Iedereen wil mogelijk werken bij Google, Facebook, … Open daarom je professionele wereld en kijk ook uit naar kleinere bedrijven die gepassioneerd bezig zijn met hun business. Het voordeel van die kleinschaligheid is dat je doorgaans ook een bredere verantwoordelijkheid zal krijgen. Zo bouw je gelijk een brede basis uit en hoef je ook niets in te boeten aan professionele passie.

4. Wees een professional
Een jobbeurs is geen uitje naar een pretpark. Laat je gerafelde jeans en t-shirt met opdruk van je favoriete popgroep dus thuis en hijs jezelf in een maatpak (das incluis) of mantelpak. De manier waarop je je vestimentair profileert, bepaalt immers nog altijd voor een belangrijk stuk of je bij de eerste indruk al dan niet in de smaak zal vallen bij een potentiële werkgever.

5. Vragenronde
Zoals steeds komt het ook op een jobbeurs, na de gebruikelijke kennismaking, tot een moment dat er mogelijk een kort interview volgt. Bereid je daarop voor zoals je dat bij een standaard sollicitatiegesprek ook zou doen. Loop het lijstje met meest gestelde vragen op voorhand af zoals ‘Waarom wil je bij ons aan de slag ?’, ‘Waar zie jij jezelf over vijf jaar ?’ of ook ‘Wat zijn je sterktes/zwaktes ?’ en zorg dat je op dit soort vragen in gedachte al ruwweg een antwoord hebt geformuleerd. Verval daarbij echter niet in artificiële, clichématige uitlatingen maar probeer om zo authentiek mogelijk te zijn.

6. Jacht op visitekaartjes
Op een jobbeurs is het belangrijk dat je mensen leert kennen maar ook dat zij jou leren kennen. Ga er daarbij niet van uit dat rekruteerders na een jobbeurs zich jou zeker nog voor de geest zullen kunnen halen omdat je een gesprek met hen had. Uitwisselen van visitekaartjes is dus de boodschap. Zorg dat je een professioneel visitekaartje van jezelf hebt (je kan zo’n visitekaartje in een vingerknip ook online in mekaar zetten) maar ook dat je het visitekaartje bemachtigt van diegene waarmee je een gesprek hebt gehad. Zo kan je achteraf het sollicitatieproces zelf aansturen met bijvoorbeeld een follow-up e-mail.

7. Neem (figuurlijk) de lift
Een elevator pitch is in marketing middens een typisch begrip dat staat voor een presentatie m.b.t. een idee van een product, service of project aan een mogelijke klant. De naam ‘elevator pitch’ geeft de tijdsduur weer waarin een lift van de onderste naar de bovenste verdieping gaat, in ongeveer 30 seconden tot 2 minuten. Dat is de tijd dat zo’n agentschap doorgaans heeft om zijn boodschap succesvol tot bij de klant te brengen. Doe voor zo’n jobbeurs net hetzelfde: maak een elevator pitch van jezelf en zet daarin je unique selling proposition in de kijker. Met andere woorden: welke kwaliteiten onderscheiden jou van de rest ? Heb een verhaal over jezelf waardoor een potentiële werkgever wordt geprikkeld. Maak het een verhaal van maximum twee minuten.

Bron: go.streekpersoneel.be, Pascal Dewulf
Datum: 28/01/14

Advertenties

Over Z-Staffing

Uitzendkrachten zijn cruciaal voor uw bedrijf. Ze zijn er niet alleen voor tijdelijke opdrachten of om pieken of dalen op te vangen. Steeds meer maken ze integraal deel uit van uw activiteiten. Dat maakt ook hun selectie, begeleiding en opvolging belangrijk voor de continuïteit en productiviteit binnen uw bedrijf. Daarom gaat Z-Staffing verder dan traditionele uitzendkantoren... Daarom dit blog om u beter te informeren!

Geplaatst op 6 februari 2014, in Uncategorized en getagd als , , , , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: