Z-Staffing’s social media principes

Social media zijn media die gebruikmaken van online-technologieën om sociale interactie te bevorderen. Door gebruikers zelf inhoud te laten produceren in plaats van alleen te consumeren, veranderen sociale media de traditionele informatieverspreiding in social media-dialogen. Ze dragen op die manier bij aan democratisering van kennis en informatie.

Ziezo de theoretische definitie werd neergeschreven maar in feite is sociale media simpelweg een verzamelnaam voor internettoepassingen die gebruikt worden voor het delen van informatie en meningen. In de oertijd gebruikte men destijds muurschilderingen om hun boodschap te verspreiden. Tegenwoordig voorzien foto- en filmsites ons van de meest actuele beelden die gewenst of ongewenst de hele wereld bereiken. ‘Breaking news’ vernemen we sneller via microblogs dan via kranten of nieuwssites. Hoe je het draait of keert, sociale media, het web 2.0 of sociale internet zijn hier en zullen niet verdwijnen.

Hier wil Z-Staffing in de nabije toekomst nog meer op inspelen! Daarom voert Z-Staffing een beleid waarin zijn werknemers actief mogen zijn op social media mits het werk er niet onder lijdt. Z-Staffing wil zijn medewerkers de kans geven om informatie en kennis te delen met groepen waarmee op traditionele wijze nauwelijks communicatie mogelijk was, zodat dit kan leiden tot een beter beeld van ieders vakgebied.

De scheidingslijn tussen privé- en werkgerelateerde zaken wordt hierdoor steeds kleiner. Vandaar dat we deze principes hebben opgesteld:

Z-Staffing’s social media principes

1. Ken Z-Staffing’s waarden, visie en missie

Zorg ervoor dat je Z-Staffing’s waarden, visie en missie hebt gelezen en bekend bent met de inhoud. Deze dienen als leidraad voor Z-Staffing medewerkers in hun omgang met collega’s, klanten, uitzendkrachten, leveranciers en andere belanghebbenden. Ze zijn dan ook volledig van toepassing op onze sociale media activiteiten.

Visie

Z-Staffing wil het bedrijf zijn dat inspeelt op de markttendensen en door haar projectmatige en proactieve aanpak de uitzendsector veranderen.

Missie

Als uitzendkantoor willen we bekend staan omwille van een projectmatige aanpak, innovatief maatwerk en een doorgedreven service die toelaat om onze klanten goed geïnformeerde uitzendkrachten aan te bieden. Met onze klanten willen we een duurzame termijnrelatie opbouwen en ons gaandeweg ontwikkelen tot een betrouwbare partner op’t veld van de human resources dienstverlening.

Waarden

Z-Staffing minded

S-olid

T-eamspirit

A-lways available

F-un

F-lexible

I-nnovative

N-RGTIC

G-ood work, great job!

2. Schrijf wat je zeker weet

Vertel de waarheid (over je expertisegebied) en beperk je tot objectieve feiten. Schrijf daarom correcte informatie en wees een betrouwbare bron. Vergeet niet dat je persoonlijk verantwoordelijk kunt gesteld worden voor je inhoud. Indien nodig kan je verwijzen naar een officiële bron (website waar je info hebt gevonden, officiële website van Z-Staffing, salesbrochure, …).

3. Houd er rekening mee dat je je in een sociale omgeving begeeft

Gedraag je op sociale media zoals je je op andere sociale werkgerelateerde gelegenheden (netwerkevenementen, vergaderingen, recepties, …) zou gedragen. Gebruik je gezond verstand en houd je aan de businesscode.

4. Bescherm Z-Staffing’s vertrouwelijke informatie

Breng geen vertrouwelijke of gevoelige informatie m.b.t. Z-Staffing naar buiten. Deel je kennis maar maak onze concullega’s niet wijzer dan ze al zijn. Zorg ervoor dat Z-Stafiing zijn goede reputatie behoudt.

5.  Toon respect en behoud je kalmte

Vaak is het doel van social media om een dialoog te creëren. Reageer daarom gepast en met het nodige respect. Bij klachten of negatieve opmerkingen blijf je constructief en positief. Indien je een negatieve opmerking over Z-Staffing tegenkomt, rapporteer dit dan aan de belanghebbende persoon binnen Z-Staffing.

6.  Houd rekening met auteursrechten

Houd rekening met copyright. Steel geen intellectuele eigendom. Respecteer de eigendomsrechten van informatie en inhoud.

7.  Bescherm je privacy

Denk na voor je informatie over jezelf of anderen toevoegt. De informatie die je via sociale media verspreidt, komt bij een grote groep mensen terecht en is blijvend. Plaats geen materiaal dat je in verlegenheid zou kunnen brengen.

Over Z-Staffing

Uitzendkrachten zijn cruciaal voor uw bedrijf. Ze zijn er niet alleen voor tijdelijke opdrachten of om pieken of dalen op te vangen. Steeds meer maken ze integraal deel uit van uw activiteiten. Dat maakt ook hun selectie, begeleiding en opvolging belangrijk voor de continuïteit en productiviteit binnen uw bedrijf. Daarom gaat Z-Staffing verder dan traditionele uitzendkantoren... Daarom dit blog om u beter te informeren!

Geplaatst op 1 december 2011, in Uncategorized en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: